تولبار جنبش سبز, نیاز هر سبز اندیش

۱۳۹۰ تیر ۱۲, یکشنبه

مشایی: خامنه‌ای ۷ میلیون رای دارد


افزایش فشارها بر اطرافیان احمدی‌نژاد در هفته گذشته، باعث شد تا وی سکوت خود را بشکند. احمدی‌نژاد تنها چند روز پس از اعلام عدم سکوت درباره فشار بر کابینه، دست به افشاگری درباره اسکله‌های غیرمجاز در کشور زده است.
سخنان احمدی‌نژاد در حالی بیان شده است که حمید بقایی – از یاران نزدیک مشایی و احمدی‌نژاد – در گفت‌وگویی اعلام کرده است که هیچ خطری پیرامون خود احساس نمی‌کند.
دور جدید افشاگری‌ها آغاز شد
محمود احمدی‌نژاد تنها چند روز پس از سخنان خود، تهدیدش را عملی کرد. وی که هفته گذشته در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: “کابینه خط قرمزی است که اگر بخواهند به آنجا دست‌اندازی کنند، حتما به کشور آسیب وارد می‌شود که امیدوارم به خاطر مطامع سیاسی این کار را ادامه ندهند اما اگر بخواهند این روند را ادامه دهند و فضای همدلی و دلسوزی را مخدوش کنند و به نقطه‌ای برسیم که ببینیم آسیب جدی به کشور وارد می‌شود، موظفم مسائل را با مردم در میان بگذارم”، در کمتر از یک هفته، افشاگری‌های خود را آغاز کرد.
وی در سخنانی در روز مبارزه با قاچاق کالا گفت: “تمام مرزهای غیرقانونی باید بسته بشود؛ فلان سازمان، فلان نهاد، فلان دستگاه، هر کس یک جا را سوراخ کرده و برای خودش می‌برد، می‌آورد، این غلط است، هیچ کس نباید مصونیت داشته باشد”.
سخنان احمدی‌نژاد درباره خط قرمز بودن کابینه اما، مورد انتقاد شدید اصول‌گرایان قرار گرفته است. صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، در این زمینه چنین سخن گفت: ” این طور نباشد که اگر کسی از بستگان ماست یا اگر کسی یک مقامی دارد از او بترسیم و در مقابل اگر ضعیفی تخطی کرد، به تخلفات و جرایم او رسیدگی کنیم، بلکه راهش این است که قوه‌قضاییه بدون ملاحظه روابط، بدون ملاحظه برخی عناوینی که اشخاص دارند، مسیر قانونی خودش را طی کند”.
در همین حال علی مطهری، نماینده مجلس که در روزهای گذشته به دنبال طرح سوال از احمدی‌نژاد در مجلس بوده است، درباره سخنان احمدی‌نژاد چنین اظهارنظر کرده است: “خط قرمز باید قانون و آرمان های انقلاب اسلامی باشد نه دوستان و رفقا. اگر اتهامی متوجه عضوی از کابینه است باید مانند دیگران احضار و بازجویی شود و رئیس جمهور نباید مقاومت کند. مطابق قانون اساسی همه آحاد ملت حتی مقام رهبری در برابر قانون یکسان اند”.
در همین حال سایت الف – نزدیک به احمدتوکلی – با انتشار یادداشتی، تلویحا اطرافیان احمدی‌نژاد را به فساد اقتصادی محکوم کرده و نوشته است: “دستگاه قضائی در مقابل این رجز خوانی، چندین برابر گذشته وظیفه اش سنگین تر است.اولا نباید وارد مشاجرات سیاسی با رئیس جمهور شود و توصیه رهبر انقلاب در این رابطه را جدی بگیرد. اما از سوئی هرگونه مماشات با صاحبان قدرت و ثروت و مکنت در هر لباسی که هستند به عنوان ننگی در تاریخ ثبت خواهد شد”.
سایت شفاف‌نیوز، نزدیک به محمدباقر قالیباف نیز، در مطلبی ضمن انتقاد از سخنان احمدی‌نژاد، با اشاره به تناقض موجود در سخنان وی در دو هفته گذشته، آورده است: “اگر بنا باشد رئیس جمهور به وظیفه قانونی خود عمل کند باید هر چه سریع تر نامه ای به رئیس دستگاه قضا بنویسد و تاکید کند که رسیدگی به پرونده اتهامات همه مدیران دولتی از جمله اعضای کابینه از نظر ایشان بلامانع است و از دستگاه قضایی بخواهد که هر چه سریع تر در جهت اجرای عدالت در کشور به همه اتهامات برخی اعضای کابینه رسیدگی شود. این همان چیزی است که مردم توقع دارند هر چه سریع تر رئیس جمهور کشورشان با آنان در میان بگذارد و صراحتاً بگوید همه در برابر قانون مساوی هستند”.
واکنش‌‌ها به سخنان احمدی‌نژاد در حالی صورت می‌گیرد که سایت هفت صبح – نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی – با انتقاد از سخنان مجتبی ذوالنور، جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه، نوشته است که ” چرا راستش را نمی‌گوئید که از ترس واکنش مردم توانایی برخورد سریع و کنار زدن سریع را ندارید؟” این سایت همچنین اعلام کرده است که ذوالنور از سپاه تصفیه شده و استعفای وی اجباری بوده است.
شکایت علیه اتهاماتی که از آن اطلاعی در دست نیست!
هم‌زمان با سخنان احمدی‌نژاد، و متهم کردن برخی نهادهای رسمی به دست داشتن در قاچاق کالا، حمید بقایی، در گفت‌وگویی با روزنامه شرق، با اعلام کرد این نکته که “نمی‌دانم جریان انحرافی چیست و کجاست” درباره اتهاماتی که این روزها علیه وی و دیگر اطرافیان احمدی‌نژاد مطرح‌ می‌شود، گفت: “من و احمدی‌نژاد و مشایی سه نفری به این حرف‌ها می‌خندیم”.
سخنان بقایی درباره عدم اطلاع و پیگیری اتهاماتی که به وی وارد می‌شود، در حالی بیان شد که برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند وی از نماینده رباط کریم شکایت کرده است. فارس در این زمینه نوشته است: “در پی شکایت نماینده رباط کریم در مجلس از بقایی و مشائی و طرح اتهاماتی علیه این دو، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از حجت‌الاسلام حسن نوروزی به کمیسیون اصل نود و مراجع قضایی شکایت کرد”.
این شکایت در حالی انجام شده که یکی از اعضای هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعلام تشکیل کمیته ویژه برای بررسی تخلف مشایی و بقایی، گفته است: “به دلیل اهمیت بسیار بالای پرونده مشایی و بقایی، این پرونده از تمامی جهات مورد بررسی و موشکافی قرار می گیرد. پرونده مشایی و بقایی پرونده ای شبه قضایی است که نمی توان جزئیات آن را مطرح کرد، چرا که از حساسیت بالایی برخوردار است لذا بعد از انجام کار کارشناسی، کمیته تحقیق و تخصصی برای رسیدگی به این پرونده و کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل می شود”.
در همین حال وب‌سایت شفاف‌نیوز با انتشار مطلبی درباره بقایی و اشاره به تحصیل وی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، پرسیده است: “این پرسش مطرح است که آقای بقایی واقعاً زمان خالی داشته است که بتواند برای تحصیلش وقت بگذارد ؟ یا اینکه به خاطر معاونت ریاست جمهوری با الطاف ویژه مدیر گروه مربوطه مواجه شده است و نیازی به حضور در کلاس درس و امتحانات پایان ترم نداشته است؟ امابه کارگیری دکتر لطفی مدیر گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه آزاد گرمسار در منطقه آزاد قشم ابهامات جدیدی را در این زمینه ایجاد کرده است”.
مشایی گفت رهبر ۷ میلیون رای دارد
هم‌زمان با افشاگری‌های حامیان احمدی‌نژاد و اصول‌گرایان علیه یکدیگر، رضا گلپور، که پیش از این نامه‌ای جنحالی خطاب به مشایی و محمدرضا رحیمی نوشته بود، در گفت‌وگویی با همشهری ماه، بار دیگر سخنانی را علیه مشایی به زبان آورد. وی در این گفت‌وگو، درباره مشایی گفت: “از ایشان سوال کردم که واقعا آقای رحیمی که مسئول دفتر انتخابات آقای هاشمی در کردستان بوده و با دعواهایی که با شهید کاظمی فرمانده وقت سپاه کردستان داشته با چه تعریف اصولگرایانه ای امروز با اختیارات ویژه، معاون اول دولت است؟ حضور وی با شعار حمله به هاشمی جور در می آید؟ مشایی در پاسخ به من گفت مگر مذهبی ها و آقای خامنه ای چقدر رای دارند ؟ بیش از ۷ میلیون است؟ ما باید از همه طیف ها در کنار خود داشته باشیم”.
گلپور در این مصاحبه همچنین اشاراتی نیز به سابقه مشایی و همسرش در شمال کشور داشته است.
در همین حال، محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس نیز در گفت‌وگویی با نشریه حزب موتلفه، به بیان خاطراتی از احمدی‌نژاد پرداخته است. وی گفته است: “آقای احمدی‌نژاد سال ۸۴ با آقای احمدی‌نژاد امروز شاید فرقی نکرده باشد و اطلاعات ما در باره ایشان بیشتر شده باشد…. آقای احمدی‌نژاد به تشخیص شخصی‌ خود بیش از قانون اهمیت قائل است و بیشتر تلاش می‌کند به تشخیص‌های خودش عمل کند، بعضی از قوانین را قبول دارد و اجرا می‌کند و بعضی‌ها را هم قبول ندارد و اجرا نمی‌کند. این یک اشکال اساسی در روند اداره کشور به وجود می‌آورد”.
در همین حال، امیرمحبیان، از اعضای شورای سردبیری روزنامه رسالت نیز در گفت‌وگویی به تشریح روحیات احمدی‌نژاد پرداخته است. وی در این‌باره چنین اظهارنظر کرده است: “داخل ذهن او اینگونه است که در محق بودن خود تردیدی ندارد. آرمان متعالی دارد، ماموریت مقدسی که برای خود قائل است که معلوم نیست چیست ؛ در نیمه کار است.گمان می کند حالا یکسری افراد که منافع آنها در خطر افتاده می خواهند پروژه من را منکوب کنند. او کنار نمی رود و در نهایت به سمت یک گام به پس و دو گام به پیش و یکپارچه ساختن مابقی اعضای تیم خود می رود تا دیگر از ناخالصی ها ضربه نخورد”.
هفته‌ای که با شکایت و افشاگری آغاز شده، چگونه به پایان می‌رسد؟


ازادی خواهان سبز مشهد http://freegreenmashhad.blogspot.com/

هیچ نظری موجود نیست:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...