تولبار جنبش سبز, نیاز هر سبز اندیش

۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه

مهدی خزعلی با قید وثیقه آزاد شد


جرس: مهدی خزعلی شب گذشته مقارن افطار آزاد شد و به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش جرس، وی در بیست و ششمین روز از اعتصاب غذای خود همانگونه که گفته بود یا از دست همسرش غذا می خورد یا ساقی بهشت، به خانه آمد و افطار را در کنار خانواده بود.
به گفته اعضای خانواده شرایط روحی وی بسیار عالی و از نظر جسمی بسیار ضعیف شده است.
مهدی خزعلی که قرار بود روز سه شنبه به دادگاه برود، شب گذشته به قید وثیقه آزاد شده است و احتمالا زمان دادگاهش به تعویق می افتد.

وی همچنین شب گذشته به محض آزادی وبسایت خود را با حدیثی از امام صادق با این مضمون به روز کرد: مومن از پاره های آهن سخت تر و استوارتر است، آهن را چون در کوره آتش بری تغییر می کند، اما مومن اگر کشته شود و زنده شود و باز کشته شود، هرگز تغییری در باور استوارش پدید ناید !
گفتنی است روز یکشنبه ٢۶ تیرماه، بازجوی خزعلی با او تماس گرفته و از او دعوت کرده بود تا برای بازگرداندن بخشی از وسایلش به وزارت اطلاعات مراجعه کند. اما روز دوشنبه ٢٧ تیرماه، مهدی خزعلی به اتهامی که پیش‌تر به قید وثیقه از محکومیت آن آزاد شده بود، مجددا بازداشت و به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، محمد صالح خزعلی، فرزند مهدی خزعلی، شاهد ضرب و شتم شدید پدرش هنگام بازداشت بوده، و در اولین دیدار پس از بازداشت نیز شاهدان اعلام کردند که وی از ناحیه گردن دچار آسیب دیدگی شده است.

مهدی خزعلی در هنگام دستگیری خطاب به مسئولان قضایی اعلام کرده بود که "جنازه‌ام را بر دوشتان خواهم گذاشت."

وی که پیش از این با افشای مسائلی چون ابعاد پنهان پرونده پالیزدار خبر ساز شده بود، اولین بار توسط دادگاه ویژه روحانیت احضار و سپس بازداشت شد. او پس از احضار و پیش از دستگیری در وبگاه شخصی‌اش نوشت: «نمی‌دانم در من چه روحانیتی دیده‌اند که مرا به این دادگاه احضار نموده‌اند!» گفتنی است دادگاه ویژهٔ روحانیت طبق قانون فقط می‌تواند به جرایم انجام‌شده توسط افراد روحانی رسیدگی نماید.

مهدی خزعلی که در ۳۱ تیرماه سال گذشته با قید وثیقه بیست میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود، در ۲۱ مهر ۱۳۸۹، بار دیگر توسط پلیس امنیت احضار و سپس برای بازجویی به زندان اوین منتقل شد. اتهام او اقدام بر علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی عنوان شد. وی در ‌‌نهایت در روز شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ از زندان آزاد گشت.


آزادی خواهان سبز مشهد www.freegreenmashhad.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...