تولبار جنبش سبز, نیاز هر سبز اندیش

۱۳۹۰ تیر ۱۲, یکشنبه

احمد قابل: من در نمایش انتخاباتی امسال یا هر سال دیگری شرکت نمی کنم

می پرسند: « نظرتان در باره ی انتخابات مجلس چیست؟» پاسخ من این است که؛
من در نمایش انتخاباتی امسال یا هر سال دیگری شرکت نمی کنم، مگر آنکه
قانون انتخابات و سازوکار انتخاباتی به گونه ای تغییر کند که همه بتوانند
خود را در معرض رای مردم گذارده و نمایندگان حقیقی ملت برگزیده شوند و
بدون واهمه از سایر ارکان قدرت، بتوانند حق حاکمیت ملی را در محدوده ی
قانونگزاری و نظارت بر همه ی ارکان قدرت (طبق قانون اساسی) اعمال کنند و
به آلت دست رهبری و سایر قوای کشور، تبدیل نشوند. این شرطی است که البته
امید چندانی برای پذیرشش از سوی حاکمیت ندارم ولی امیدوارم توان معترضان
به سیاست های حاکمیت چندان باشد که آن را تحقق بخشد. حضور چند اصلاح طلب
نیمه و نیم بند در مجلسی که می تواند هرکه را نپسندید از نمایندگی مردم
عزل کند، و یا کسانی مثل همین ها که پس از 25 بهمن بر همه ی اصلاح طلبی
خویش خط بطلان کشیدند و مرعوب نظامیان کودتاچی شدند، چه ارزشی دارد وقتی
در مجلسی فرمایشی قرار گیرند که برای آب خوردن هم باید از رهبری اجازه
بگیرد!! هرگاه این مناسبات دچار تحول معنی داری شد، می توان گفت که
«انتخاب» حقیقت دارد و ارزشمند است و موجب استفاده از حق رای برای تحقق و
اعمال حاکمیت ملی است. شرکت در نمایشی که خودما اعتقاد به؛ تقلب در نتایج
آن، رد صلاحیت های غیرقانونی، ممانعت از تصمیم گیری مجلس (برفرض استقرار
نمایندگان حقیقی ملت در آن، با توجه به نمونه ی مجلس ششم) مفید چه فایده
ای است. این درحالی است که علنا و عملا هم حاکمیت از پذرش حضور اصلاح
طلبان در بین داوطلبان نمایندگی مجلس، ممانعت می کند و از هم اکنون خط و
نشان می کشد!! من که برخلاف برخی مدعیان، به اصلاح طلب بودن خود افتخار
می کنم، حضور اصلاح طلبان را در این نمایش انتخاباتی مفید نمی دانم و در
آن شرکت نمی کنم و حتی شرکت در این نمایش را نقض غرض و زیان بار می دانم.
البته این حق همه ی دوستان از اصلاح طلب تا دیگران است که دیدگاه های خود
را داشته باشند و مخالف با نظر من و امثال من باشند. امیدوارم آنقدر درک
داشته باشم که به همه ی آن ها و خصوصا دیدگاه های مخالف، احترام بگذارم.


ازادی خواهان سبز مشهد http://freegreenmashhad.blogspot.com/

۲ نظر:

ناشناس گفت...

امام :
بعد از من كسي خواهد آمد كه پرچم را به دست حضرت مهدي خواهد داد...

http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=60:1389-06-01-14-26-04&catid=42:agha-va-mahdi

ناشناس گفت...

باز کم اوردین و چسبیدین به مهدی؟
خجالت داره

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...