تولبار جنبش سبز, نیاز هر سبز اندیش

۱۳۹۰ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

ایرانیان اولین مردمان جهان بودند که . . .


ایرانیان اولین مردمان جهان بودند که . . .
اولین مردمان جهان که پس از اختراع تلفن‌های عمومی، قالب‌های یخ را با مهارت در اندازۀ سکه می‌تراشیدند و در سکه‌دان تلفن می‌انداختند، همانا ایرانیان بودند.
اولین مردمان جهان که سخاوتمندانه از بالا دریایشان را تکه‌تکه به همسایه‌های شمالی می‌بخشیدند و از پایین اصرار داشتند که همسایه‌های جنوبی خلیج‌شان را فارس صدا کنند، خود ایرانیان بودند.
اولین مردمان جهان که فهمیدند چگونه می‌توانند از طریق راه ابریشم، هندوانه از چین و ماچین وارد کنند، به گونه‌ای که ارزان‌تر از هندوانه‌های کاشت خودشان تمام شود، فقط ایرانیان بودند.
اولین مردمان جهان که پس از کشف نفت در زیر پایشان، فهمیدند که آسان‌ترین روش برای تبدیل نفت خام به بنزین، این است که آن را صادر کنند و به جایش بنزین وارد کنند، شیمیدان‌هایی از ایران بودند.
اولین مردمان جهان که به فراست دریافتند می‌توانند به جای حنا، واجبی به مردمان گیسو طلایی ممالک واقع در شرق فرنگ قالب کنند، بازرگانانی از ایران بودند.
اولین مردمان جهان که اصطلاح «زیر آب زنی» را اختراع کردند و با سخت‌کوشی در همۀ شئون زندگانی خود با دقت تمام به کار بستند، غواصانی از ایران بودند.
اولین مردمان جهان که پس از اختراع چرخ، هوشمندانه کشف کردند که می‌توانند چوب لای آن بگذارند و از چرخیدنش جلوگیری کنند، برادران و خواهرانی از ایران بودند.
اولین مردمان جهان که توانستند با فرایندهای پیچیدۀ کیمیاگری، «تومان» را به ماده‌ای بدبو و بی‌ارزش تبدیل کنند که از آن گاز نامطبوع متصاعد می‌شود، اقتصاددانانی از ایران بودند.
اولین مردمان جهان که با سطح هوش متوسط، در شمار کشورهای توسعه‌نیافته قرار دارند و در 500 سال اخیر چیزی برای عرضه به جهانیان نداشته‌اند، اما خود را باهوش‌ترین مردمان جهان می‌پندارند، البته که ایرانیان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...